مدیر عامل شرکت ملی فولاد خبر داد:

مدیر عامل شرکت ملی فولاد از اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و رویکرد این شرکت در راستای تقویت دانش بنیان های زنجیره صنعت فولاد را تشریح کرد.
اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دانش بنیان های صنعت فولاد / تفاهمنامه شرکت ملی فولاد ، صندوق بیمه و ایمینو

به گزارش فولادنامه، محمد آقاجانلو با اشاره به تفاهمنامه شرکت ملی فولاد، صندوق بیمه فعالیت های معدنی و ایمینو مطرح کرد: تفاهم نامه امضا شده در راستای بازدید هایی بود که صورت گرفت و ایده حمایت از شرکت های دانشبنیان از انجا آمد که به جای این که ما به عنوان دولت فقط طرح هایی تعریف کنیم که دولت آنها را انجام دهد از بخش هایی که می توانند هم چابک تر باشند و هم بتوانند صاحب نظران و کارشناسان را دور هم جمع کنند بهره مند شویم.


او افزود: استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان می توانند روند بومی سازی صنعت فولاد را سرعت بخشند اما ممکن است این شرکت ها منابع مالی کافی را نداشته باشند و طرفین این تفاهم نامه می توانند از این هسته های فناور که ایده های ارزش آفرین دارند حمایت کنند.


آقاجانلو ادامه داد:البته که شرکت های خصوصی هم از طرح های سود آور حمایت می کنند اما ممکن است تمام این طرح ها پتانسیل لازم برای جذب سرمایه خصوصی را نداشته باشند و نیازمند کمک های مالی باشند، در این موارد شرکت ها می توانند از بودجه ای که به این قرارداد تخصیص یافته استفاده کنند.


او خاطرنشان کرد: اعتباری از طرف ایمیدرو به شرکت ملی فولاد اختصاص داده شده و از سوی صندوق بیمه  به بانک ها اختصاص داده می‌شود که به شرکت هایی که در بخش معدن طرح‌های نوآورانه و فناورانه داشتند، استفاده کنند. وام های متعلق به شرکت های استارتاپی حد اقل بهره را خواهد داشت و حتی به نسبت نوع فعالیت ممکن است بدون بهره باشد.


مدیرعامل شرکت ملی فولاد در پایان افزود: این نوع رویداد ها می تواند صنایع کشور را ایمن کند و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده از خروج ارز جلوگیری کند. در زنجیره فولاد 44 ملیون تن ظرفیت وجود دارد اما حدود 30 ملیون تن در یکی دو سال گذشته تولید شده است. چالش عمده ما حوزه تامین مواد اولیه و تامین ماشینالات بروز معدنی است که برگزاری رویداد های نوآورانه میتواند مشکل گشای بخش باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین