رئیس واحد آهن سازی شرکت فولاد سفیددشت، از تحقق صد درصدی برنامه تولید شرکت طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌های تولید شرکت فولاد سفیددشت

به گزارش فولادنامه، اکبر اسکندری گفت: علی رغم اعمال محدودیت‌های جدی در مصرف برق در تابستان و گاز طبیعی در پاییز و زمستان، تولید تجمعی آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شرکت فولاد سفیددشت در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به رقم ۶۸۹ هزار و ۱۸ تن رسید که با تولید این میزان محصول، برنامه تولید ۱۰ ماهه به طور کامل محقق گردید.

وی با تأکید بر محدودیت‌های تولید تا پایان دی ماه امسال افزود: در تابستان امسال و اعمال محدودیت مصرف برق که با ۹ مرتبه قطع ناگهانی این منبع انرژی از منابع بالادست همراه بود، ظرفیت تولید واحد احیا مستقیم با افت ۶ درصدی روبه رو شد که با توجه به پیش افتادگی تولید در دو ماهه ابتدایی سال، این میزان افت تولید جبران و برنامه شش ماهه نخست محقق گردید.

تحقق ۱۰۶ درصدی برنامه هشت ماهه

مدیر بهره برداری شرکت فولاد سفیددشت نیز با اشاره به محدودیت‌های مصرف گاز در پاییز و زمستان امسال اظهار داشت: مقدار واقعی تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شرکت تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ برابر با ۶۱۷ هزار و ۶۳۲ تن بوده که تولید این میزان محصول، منجر به تحقق ۱۰۶ درصدی برنامه هشت ماهه گردید.

پیشرفت ۹۷ درصدی واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت

ایمان سلیمانی افزود: با اعمال محدودیت مصرف گاز طبیعی از ششم آذرماه ۱۴۰۲، شرکت فولاد سفیددشت در دو فاز ناگزیر به کاهش ۴۵ درصدی ظرفیت تولید به مدت ۳۳ روز و توقف کامل تولید به مدت ۲۲ روز در ماه‌های آذر و دی گردید. نتیجه اعمال محدودیت مذکور از دست رفتن فرصت تولید حدوداً ۷۰ هزار تن محصول در این دو ماه بود که در صورت نبود این محدودیت، برنامه تولید تجمعی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ به میزان ۱۰۷ درصد محقق می‌گردید.

وی با بیان اینکه به دلیل لزوم استفاده حداکثری از زمان‌های در دسترس، برنامه تعمیرات سالانه واحد به میزان ۱۵ هزار نفر ساعت در این مدت اجرا شده است، از تلاش حدا کثری تمامی واحد‌ها در راستای تداوم تولید و دستیابی به برنامه سالانه مطابق با ظرفیت اسمی شرکت قدردانی کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین