وزیر صمت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان:

وزیر صمت گفت: ما با تمام قوا از پروژه‌های فولاد هرمزگان حمایت می‌کنیم و هرچه این پروژه‌ها، بهره‌وری بیشتری داشته باشند، در اولویت پشتیبانی‌های وزارت صمت و دولت محترم خواهد بود‌‌.
با تمام قوا از پروژه‌های فولاد هرمزگان حمایت می‌کنیم

به گزارش فولادنامه، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی فولاد هرمزگان در خصوص اقدامات صورت گرفته فولاد هرمزگان و بومی‌سازی دو طرح توسعه‌ای این مجموعه اظهار کرد: خوشبختانه در دهه مبارک فجر شاهد بهره‌برداری از یک طرح بسیار مهم و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بسیار مهمی از سوی فولاد هرمزگان بودیم. امیدوار هستیم در مسیر اجرای این پروژه‌ها نیز بتوانیم سهمی داشته باشیم. هر چه این پروژه‌ها بیشتر اجرا شوند، منفعت آن به مردم خواهد رسید. آرزوی همه ما صنعتی شدن ایران و بزرگ شدن اقتصاد و کشور است.

وی افزود: با حضور هیئت دولت در استان هرمزگان اتفاقات خوبی در این استان افتاده است و طی بازدیدی که از فولاد هرمزگان داشتیم، گزارش‌های خوبی از پیشرفت پروژه‌های این شرکت دریافت کردیم. با شروع پروژه‌های مهم در استان هرمزگان، روز افتخارآمیزی برای مردم این استان و کشور رقم خورده است.

وزیر صمت تاکید کرد: فولاد، صنعت انرژی‌بر و آب‌بر است مشروط بر اینکه همان اندازه که انرژی مصرف می‌کند، ثروت‌آفرینی داشته باشد. خوشبختانه امروز شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌هایی بودیم که از مولفه‌های افزایش بهره‌وری و ثروت‌آفرینی برخوردار هستند. از این رو ما با تمام قوا از فولاد هرمزگان حمایت می‌کنیم و هرچه این طرح‌ها، بهره‌وری بیشتری داشته باشند در اولویت پشتیبانی‌های وزارت صمت و دولت محترم خواهد بود‌‌.

علی آبادی خاطرنشان کرد: اولین مزیت خوبی که فولاد هرمزگان دارد این است که تولید فولاد در کنار دریا در حال انجام است و در تامین آب مشکلی ندارد. این موضوع افزایش بهره‌وری و کاهش شدت مصرف انرژی و آب را به دنبال دارد و از جمله کارهای بسیار خوبی است که توسط فولاد هرمزگان در حال انجام است. همچنین این مجموعه به سمت تکمیل زنجیره پایین‌دست حرکت کرده و باید تولید فولاد با اهداف معین به ویژه فولاد سبز و دارای ارزش افزوده برنامه‌ریزی شود.

وی به مقوله فولاد سبز اشاره و تصریح کرد: نکته مهم تولید فولاد سبز است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است. البته برای دستیابی به فولاد سبز، باید هیدروژن را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تولید کنیم و آن را در تولید فولاد سبز به کار ببریم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین