حمیدرضا رستگار در گفت‌وگو با فولادنامه مطرح کرد:

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران مطرح کرد: اتحادیه آهن و فولاد در جریان قیمت‌گذاری و نظارت بر بازار نیست. از نظر ما کشف قیمتی که در بورس اتفاق می‌افتد اشتباه است.
کشف قیمت آهن و فولاد در بورس اشتباه است

رئیس اتحایه فروشندگان آهن و فولاد تهران درباره وضعیت نظارتی در زنجیره فولاد در ‌گفت‌وگو با فولادنامه گفت: در زنجیره فولاد کشور، ساختار نظارتی یکپارچه و متمرکز نیست. نبود نظارت متمرکز در این قسمت، گاهی باعث افراط و تفریط در نظارت می‌شود. در برخی از قسمت‌ها نظارت بسیار سخت‌گیرانه است اما در برخی دیگر کاملا رها شده است. وقتی نظارت مستمر و منظم نباشد، در نتظیم بازار و قیمت‌گذاری، ناهماهنگی و بی‌برنامگی  مشاهده خواهیم کرد.

او در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر، این ناهماهنگی و بی‌برنامگی را در بازار مشاهد می‌کنیم. الان روند قیمت‌گذاری از بالا به پایین است. روندی که اشتباه و غیرقانونی است. در بخش توزیع که یکی از بخش‌های مهم زنجیره است، به عنوان مثال، اتحادیه آهن و فولاد اصلا در جریان قیمت‌گذاری و نظارت بر بازار نیست. با توجه به این روند، ارزان شدن یا گران شدن فولاد، توجیحی ندارد.

او خاطر نشان کرد:  نظارت مختص یک فرد یا گروه نیست. یک بخشی از نظارت در تولید است، یک بخش هم در قیمت‌گذاری و توزیع در بازار. مسئول نظارتی بخش دوم ما هستیم منتها اتحادیه  وقتی می‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و پاسخگو باشد که در جریان  قیمت گذاری‌ها قرار گرفته باشد.

رستگار در همین خصوص افزود: این روند به هیچ عنوان مورد قبول انجمن آهن نیست. در نظر ما کشف قیمتی که در بورس اتفاق می‌افتد اشتباه است. حتی نمی‌دانیم قیمت‌گذاری‌های که انجام می‌شود واقعی است یا کاذب؟ چه کسی از این وضعیت آشفته سود می‌برد؟

او در ادامه گفت: : وضعیت آشفته بازار بارها و بارها از طرف اتحادیه مورد اعتراض قرار گرفته است ولی روند فعلی برای برخی منفعت دارد و نمی‌خواهند توزیع از مسیر درست خود صورت گیرد.

رستگار در پایان افزود:  اگر کار دست مسئول نباشد و نظارت دقیق وجود نداشته باشد، هرکسی به خود اجازه می‌دهد تا در این حوزه ورود پیدا کند. اتفاقی که به ضرر تولید کننده و مصرف کننده است. در واقع مردم متضرر اصلی این بی برنامگی هستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین