رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران:

عزت‌الله اکبری تالار پشتی در خصوص نقش دولت صنعت فولاد گفت: بنده خودم به عنوان نماینده ملت وقتی مسائل را نگاه میکنم، مشاهده می‌کنم همه جا اگر مشکلی هست پای دولت در میان است و فقط اختصاص به این دولت ندارد. دولت‌ باید با تشریک مساعی بخش خصوصی مشکلات موجود در بخش فولاد را سریع بر طرف کنند. متاسفانه بافت دولتی فکر می‌کند مردم را می‌توانند معطل کنند.
برای تدوین قانون معادن از بخش خصوصی مشورت گرفتیم/ دولت از تصمیمات خلق الساعه دوری کند

به گزارش فولادنامه، وی در ادامه افزود: ما الان قانون جدید معادن رو در دست اقدام داریم که در مراحل نهایی است و در مراحل مختلف تنظیم آن از بخش خصوصی دعوت کردیم تا نظرات آنها را داشته باشیم و سعی کردیم نظراتشان را اعمال کنیم در این قانون. باور ما این است برای عمران و آبادی کشور به بودجه دولتی کشور نیازی نیست و می‌توانیم از جیب سرمایه گذاران داخلی خیلی سریع کشور را آباد کنیم.
همچنین رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این دولت از وقتی مستقر شده است و کارها را دست گرفته، هدفمندتر و منسجم تر دارد به مشکلات رسیدگی می‌کند و سعی در ساماندهی بهتر دارد. کشور ما چهار راه بین‌المللی است. ما باید کاری بحث صادرات مجدد را در ایران نهادینه کنیم و برای این مسئله باید مقررات زدایی کنیم. ما در قانون بی ثباتی کم‌تر داریم اما آنچه باعث مشکلات هست تصمیمات خلق الساعه در دولت ها هست. بخش دولتی باید راه را برای مردم و بخش خصوصی باز کند.
وی در انتهای صحبت خود گفت: انرژی مزیت کشور ما است. ما حتی می توانیم فولاد را وارد کنیم و بعد با صادرات مجدد ارز آوری کنیم. انتضار ما از بخش خصوصی این است که مطالبات خود را به صورت تخصصی پیگیر باشند و تسلیم تصمیمات غلط برخی از مسئولان نشوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین