مدیر مسوول دنیای اقتصاد در دوازدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار:

علیرضا بختیاری در خصوص وضعیت صنعت فولاد در جهان گفت: فولاد پس از نفت خام نهاده اولیه تولید در اقتصاد جهان است. پیش بینی های کارشناسان صنعت این را نشان می دهد که سهم گسترده فولاد در بازار ادامه خواهد داشت.
عوارض صادرات مانع درآمدزایی ارزی

جنگ اوکراین باعث کاهش تولید فولاد در خیلی از کشورهای جهان شد. این مسئله می‌تواند در بلند مدت به تقاضا برای فولاد در صادرات بی‌انجامد. همانطور که در چند وقت اخیر با وجود همه‌گیری کرونا، شاید این افزایش تقاضا بوده‌ایم. چینی‌ها با آگاهی به این مسئله، سعی دارند خود را به عنوان لیدر جدید این وضعیت معرفی کنند.

به گزارش فولادنامه، وی در ادامه افزود: تحقق اهداف تولید وابسته به برنامه‌ریزی دقیق در تمام بخش ها است که نیاز به یک بسته سیاستگذاری منسجم دارد. صنعت فولاد، می‌تواند در ایران موتور پیش ران درآمد ارزی باشد. افزایش و توسعه بخش فولاد بستگی به استراتژی کلان کشوری و بسته سیاست گذاری دقیق دارد که قسمت عمده آن خارج از دست تولید کننده است.هماهنگی میان دستگاه‌های سیاستگذاری و کمک نهادهایی مثل بانک مرکزی می‌تواند به افزایش صادرات کمک کند.

بختیاری در رابطه مشکلات صنعت فولاد نیز گفت: یکی از مشکلات بخش فولاد، وضع عوارض گمرکی جدید است. عوارض صادراتی در عصر تحریم‌ها، کار صنعت فولاد را برای صادرات سخت‌تر می کند. این در حالی است که در سایر کشورها، با توجه به مشکلات به وجود آمده در جهان، کارهای در جهت تسهیل روند صادرات صورت گرفته است.در بخش سرمایه گذاری و تولید نیز مشکلاتی وجود داشته است. قسمت مهم مشکلات ما در صنعت فولاد، در بخش اکتشاف است. راهکار برطرف کردن مشکلات در بخش اکتشاف سنگ آهن، گذر از روش های سنتی اکتشاف و استفاده از روش‌های جدید و کمک گیری از روش‌های دانش‌بنیان و فناورانه است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین