محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران: در زمینه تامین انرژی اقدامات خوبی در قالب احداث نیروگاه و تفاهم‌نامه انجام شده است که رفع این چالش ها به رشد تولیدات این صنعت کمک خواهد کرد.
برندسازی از الزامات صنعت فولاد است

 

محمد آقاجانلو عنوان کرد: با توجه به وضعیت کشور باید نگاه را متمرکز به زنجیره ارزش کرد و ایجاد ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد که بر این اساس باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کرد. همچنین ضروری است عواملی که در صنعت فولاد اثرگذار بوده مورد بررسی و در ادامه چالشها رفع گردد.

او تاکید کرد: به نظرات و پیشنهادات افراد فعال در این حوزه توجه شود تا با سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت، از ریسک ها کاسته شده و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری بیشتر ترغیب کرد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: شرکتی مثل تیسن گروپ در بخش پایین دستی و بالا دستی فعالیت می کند و برخی شرکت‌های فولادی دیگر همچون تاتااستیل در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش از فعالیت معدنی تا خودروسازی فعال هستند. در شرایط فعلی که صنعت فولاد در ایران به یک بلوغ نسبی رسیده باید شرکتهای بزرگ این چنینی را الگو قرار داد. زمانیکه بحث ارزش افزوده می شود باید به کیفیت توجه کرد. در کشورهای پیشرفته سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه دانش و تولید محصولات کیفی شده است و لازم است که کشور ما نیز در این زمینه ورود کرده و اقدامات بیشتری داشته باشد.

آقاجانلو گفت: بر اساس ظرفیت‌های موجود تولید فولاد باید ۴۴ میلیون تن باشد اما در حال حاضر تولید معادل ۳۳میلیون تن است زیرا فعالین با چالش های مختلفی مواجه هستند. این چالش ها شامل کمبود برق و گاز و … می شود که در حال حاضر با رایزنی های مختلف این مشکلات در حال رفع هستند.

او خاطرنشان کرد: در زمینه تامین انرژی اقدامات خوبی در قالب احداث نیروگاه و تفاهم‌نامه انجام شده است که رفع این چالش ها به رشد تولیدات این صنعت کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در ادامه به اهمیت تکنولوژی در صنعت اشاره کرد و گفت: باید در حوزه تکنولوژی سرمایه‌گذاری داشته باشیم و در حوزه فولاد به دانش و تخصص لازم دست یابیم بعلاوه اینکه برندسازی از الزامات این صنعت است. کشورهایی مثل چین و اوکراین پیشرفت های کمی در تولید فولاد داشتند اما در کشورهای اروپایی تمرکز بر پیشرفت کیفی بوده است که ارزش افزوده تولید را از نظر کیفی ارتقا داده اند.

آقاجانلو گفت: ما نیز باید نقشه راه ارزش افزوده در صنعت برای کلیه زنجیره صنعت فولاد تعریف کنیم و کلیه زنجیره در راستای ایجاد ارزش افزوده مورد مطالعه قرار گیرد تا فضای کشور را از بحث صرفا کمی به سمت کیفی پیش ببریم.



منبع: معدن‌نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین