مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی:

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: مهم‌ترین مزیت برگزاری کنفرانس فولادسازی، استفاده از نوآوری‌ها، دانش و تجربیات ارائه شده از سوی محققان داخلی است که این مهم می‌تواند خلا حضور شرکت‌های خارجی را در کشور ما پر و به پیشرفت صنعت فولاد کمک کند.
خلا حضور خارجی‌ها را با شرکت‌های دانش‌بنیان پر می‌کنیم

به گزارش فولادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی در سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته با ثبت ۳۶ رکورد از ظرفیت اسمی عبور کرد و در ۱۰ ماه سال جاری با ثبت ۲۸ رکورد در تمام حوزه‌های مرتبط با تولید، صادرات و درآمد، به خوبی روند توسعه و پیشرفت را در پیش گرفته است. این در حالی است که همواره در ۶ ماهه نخست سال با کمبود برق و در ۶ ماهه دوم با کمبود گاز مواجه هستیم و محدودیت تامین انرژی داریم.

وی افزود: برگزاری کنفرانس علمی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم موجب خواهد شد صنعت فولاد از آخرین پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های این حوزه در سطح دنیا برخوردار شویم. با تلاش‌های نخبگان انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نتیجه‌گیری خوبی از این کنفرانس نصیب فولاد هرمزگان شود. ایجاد هم‌افزایی و پیشروی به سمت استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز تولید در صنعت فولاد کشور از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است. با توجه به ارائه ۱۱۰ مقاله و استقبال چشمگیر از این دوره از کنفرانس، یقین داریم که به نتایج بهتری نسبت به دو دوره گذشته دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز اگر فولاد هرمزگان در میان سایر فولادسازان کشور در همه حوزه‌ها به خوبی می‌درخشد، حاصل برگزاری کنفرانس‌های گذشته و به دلیل هم‌افزایی ایجاد شده و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بوده که در پی آن شاهد رکوردشکنی‌ها بوده‌ایم.

معروفخانی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای مهم فولاد هرمزگان تصریح کرد: هم‌اکنون دو پروژه مگامدول ۱.۷۲ میلیون تنی در شرکت و ستاره سیمین هرمز را با به کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند و تکنولوژی کاملا داخلی در دست اقدام دارد که از پیشرفت حدود ۳۰ درصدی برخوردار هستند و به دنبال راه‌اندازی آن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌ روز تولید و همچنین بهینه‌سازی مصرف گاز خواهیم بود. این پروژه‌ها برای نخستین بار در دنیا، سه محصول خروجی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به حرکت فولاد هرمزگان در زمینه فولاد سبز اشاره کرد و گفت: در نظر داریم به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در کشور تبدیل شویم و به دنبال جایگزینی هیدروژن با گاز طبیعی طی توافقی با شرکت نفت ستاره خلیج فارس هستیم. خوشبختانه مقدمات این پروژه فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن، شاهد کاهش مصرف گاز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص استقبال از برگزاری این کنفرانس، عنوان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب شرکت‌های فولادی، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و برخی از فولادسازان خارجی، موفقیت این کنفرانس بیش از دو کنفرانس قبلی خواهد بود و به جایی خواهیم رسید که از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده خواهیم کرد و دیگر شرکت‌های مطرح فولاد دنیا برای این تکنولوژی‌ها به ما مراجعه خواهند کرد..

معروفخانی در پایان تاکید کرد: امروز فولاد هرمزگان با استفاده از تکنولوژی‌های روز بالاترین کیفیت اسلب را تولید می‌کند و محصولات آن به قلب اروپا صادر می‌شود؛ در حال حاضر فولاد هرمزگان به یک برند جهانی در این حوزه تبدیل شده است و به دنبال استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در این حوزه هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین