عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ایران:

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاشیه سود صنعت فولاد کاهش یافته و این امر ارزآوری و سرمایه‌گذاری در کشور را با چالش روبه‌رو کرده است. به گفته وی، قیمت‌های جدیدی که برای حامل‌های انرژی شرکت‌های فولادی تعریف شده، حاشیه سود شرکت‌ها را به کمترین میزان کاهش می‌دهد.
حاشیه سود فولاد کاهش یافته است

به گزارش فولادنامه به نقل از چیلان، محمدرضا بنائیان عضو هیئت مدیره فولاد هرمزگان گفت: امروز فولادسازان با چالش‌هایی از قبیل تامین خوراک، تامین انرژی، مجوزها و حتی چالش‌های برآمده از معامله‌گری، تامین متریال و فروش محصولات رو به‌رو هستند. به همین دلایل این شرکت‌ها این روزها تولید و صادرات را به سختی پیش می‌برند.

اقتصاد مقاومتی در صنعت فولاد محقق شده است

وی در ادامه به تقویت جریان اقتصاد مقاومتی در صنعت فولاد ایران پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی با اتخاذ رویکرد بومی‌سازی و حذف نیاز به شرکت‌های خارجی در صنعت فولاد رو به ترقی است. رشد اقتصاد مقاومتی به بی‌نیازی کشور از واردات فناوری و مواد اولیه تولید می‌انجامد. در همین راستا شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان و دیگر شرکت‌ها در تلاش برای کاهش نیاز به واردات هستند و در این مسیر به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند.

این مدیر فعال صنعت فولاد تصریح کرد: اگر شرکت‌های بزرگ فولادی قادر به صادرات محصولات خود نباشند، ارز لازم و کافی به کشور وارد نمی‌شود و این امر معضلاتی برای کشور می‌آفریند. پس صادرات ارزآور و بومی‌سازی مانع خروج ارز در شرایط تحریم‎ های ظالمانه است.

سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد تقویت شود

وی افزود: تمام شرکت‌های فولادی و سهامداران آنها، سود حاصل از سرمایه‌گذاری در این صنعت را در کشور هزینه کرده و در طرح‎های توسعه ای صنعت فولاد و یا صنعتی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین، اگر سودآوری این صنعت کاهش یابد و شرکت‌های فولادی با بحران رو‌به‌رو شوند، از میزان جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه کاسته می‌شود. 

عضو هیات مدیره فولاد هرمزگان در ادامه تصریح کرد: علاوه بر درآمدزا بودن صنعت فولاد، این صنعت منبع قابل توجهی از ارزآوری است به ویژه که در سال‌های اخیر کشور با مشکل تامین ارز مواجهه بوده است.

این مدیر فولادی کشور اضافه کرد: توسعه صنعت فولاد نیازمند گسترش زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل، تقویت تولید انرژی و میادین گازی است و توسعه زیرساختی باید همگام با توسعه صنعتی پیش رود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین