شرکت‌های فولادی طی ۹ماه امسال ۲۴میلیون و ۴۹۲‌هزار تن «شمش فولاد» و ۱۶میلیون و ۶۲۶‌هزار تن «انواع محصولات فولادی» تولید کردند که حاکی از افزایش ۳درصدی تولید «شمش فولادی» است.
افزایش ۷.۶ درصدی صادرات شمش فولاد در ۹ماه امسال

به گزارش فولادنامه، بنا بر اعلام انجمن فولاد ایران، شرکت‌های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه ۱۴۰۲، ۲۴میلیون و ۴۹۲‌هزار تن «شمش فولاد» و ۱۶میلیون و ۶۲۶‌هزار تن «انواع محصولات فولادی» تولید کردند. این رقم در مدت مشابه پارسال، ۲۳میلیون و ۷۸۶‌هزار تن «شمش» و ۱۶میلیون و ۵۸۶‌هزار تن «محصولات فولادی» بود.

این ارقام حاکی از افزایش ۳درصدی تولید «شمش فولادی» و رشد حدود ۰.۲۵درصدی «انواع محصولات فولادی» است. همچنین طی ۹ماهه امسال، میزان تولید «گندله سنگ‌آهن» با ۱۰‌درصد افزایش به ۴۴میلیون و ۸۴۳‌هزار تن و میزان تولید «آهن اسفنجی» با ۶.۵درصد افرایش به ۲۸میلیون و ۸۸‌هزار تن رسید. این ارقام در مدت مشابه سال گذشته، ۴۰میلیون و ۸۳۸‌هزار تن «گندله» و ۲۶میلیون و ۳۷۰‌هزار تن «آهن اسفنجی» بود.

شرکت‌های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۵میلیون و ۶۲۱‌هزار تن «شمش» و ۲میلیون و ۴۷۷‌هزار تن «انواع محصولات فولادی» صادر کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۵میلیون و ۲۲۴‌هزار تن شمش و ۲میلیون و ۴۵۸‌هزار تن انواع محصولات فولادی)، به ترتیب ۷.۶‌درصد و حدود یک‌درصد افزایش نشان می‌دهد. افزون بر این، ۷میلیون و ۲۲۴‌هزار تن «گندله» و یک‌میلیون و ۲۱۴‌هزار تن «آهن اسفنجی» صادر شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۳میلیون و ۶۷۱‌هزار تن گندله و۶۳۰‌هزار تن آهن اسفنجی) به ترتیب ۹۷ و ۹۳‌درصد رشد داشت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین