با افزایش تقاضای مصرف کنندگان؛

آمار گمرک چین نشان داد که واردات سنگ آهن این کشور در سال ۲۰۲۳ به دلیل افزایش تقاضا در بحبوحه فقدان سقف تولید فولاد دستوری دولت و صادرات فولاد بالاتر از حد انتظار، به رکورد ۶.۶ درصدی افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ رسید.
واردات سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۳ رکورد ثبت کرد

به گزارش فولادنامه به نقل از رویترز، داده‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان در سال گذشته در مجموع حدود ۱.۱۸ میلیارد تن سنگ آهن وارد کرده است.

مجموع واردات سال ۲۰۲۳ همچنین بیانگر اولین افزایش از سال ۲۰۲۰ است چرا که پکن برای کمک به مهار انتشار کربن در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سقف تولید سالانه فولاد خود را تعیین کرد و تقاضا برای ماده اصلی فولاد سازی را طی دو سال گذشته کاهش داد.

واردات سنگ آهن چین در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب ۳.۹ و ۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

در سال ۲۰۲۳ سقفی برای تولید فولاد وجود نداشت با این حال، دومین اقتصاد بزرگ جهان تا حدودی به دلیل مشکلات بدهی در بخش املاک، در تلاش برای بهبود از زیان‌های دوران شیوع کووید است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید فولاد خام در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۳ با ۱.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹۵۲.۱۴ میلیون تن رسیده است که باعث افزایش تقاضا برای مواد اولیه در طول سال شده است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳، چین ۱۰۰.۸۶ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۱.۸۳ درصد نسبت به ۱۰۲.۷۴ میلیون تن در ماه نوامبر کاهش داشت که تحلیل‌گران دلیل آن را وارد شدن تعداد بیشتری از کارخانه‌ها به فاز تعمیر و نگهداری نسبت داده‌اند. همچنین حجم واردات سنگ آهن دسامبر در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به ۹۰.۸۶ میلیون تن می‌رسید.

تجارت فولاد
صادرات محصولات فولادی چین در دسامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۴۳.۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۷.۷۳ میلیون تن رسید که مجموع محموله‌های سالانه را به بالاترین سطح هفت ساله ۹۰.۲۶ میلیون تنی رساند که افزایش ۳۶.۲ درصدی نشان می‌دهد. داده‌های گمرک بیانگر آن است که این میزان از انتظارات بازار پیشی گرفته است.

بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان نیز در ماه گذشته ۶۶۵ هزار تن محصولات فولادی وارد کرد که مجموع سال ۲۰۲۳ را به ۷.۶۵ میلیون تن رساند و بیانگر کاهش ۲۷.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است.

منبع:  روابط عمومی ایمپاسکو



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین