حجت‌الله میرزایی معاون اقتصادی وزارت رفاه در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

معاون اقتصادی وزیر رفاه می‌گوید: با توجه به اینکه در مجموعه وزارت رفاه شرکت‌های فولادی متعددی وجود دارد درصدد هستیم تا با تشکیل یک مگاهلدینگ فولادی کلیه فعالیت‌ها و سیاستگذاری های مربوط به صنعت فولاد در این وزراتخانه را متمرکز کنیم.
جزئیات مگاهلدینگ فولاد

حجت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با بیرونیت می‌افزاید: وزرات رفاه دارای چهار صندوق بازنشستگی کشوری، فولاد، تامین اجتماعی و روستائیان که هر کدام از اینها سهمی از شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی را در اختیار دارند.

او گفت: با توجه به پراکندگی سهام در این صندوق‌ها طرحی را تهیه کرده‌ایم تا صندوق‌های بازنشستگی به جای بنگاهداری مستقیم، متناسب با دارایی شان سهامدار مگا هلدینگ شوند و سود نیز متناسب با سهام تخصیص یابد. از این‌رو درصدد هستیم تا با تشکیل مگاهلدینگ صنعت فولاد، کلیه سهام مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه وزرات رفاه را در این مگاهلدینگ متمرکز کنیم و با عرضه سهام آن در بورس بتوانیم نقش تعیین‌کننده‌ای در بازار صنایع داشته باشیم.

او گفت: وزیر محترم رفاه نیزدر تشکیل این مگاهلدینگ تاکید دارند تا به عنوان یکی از سازمان‌های اقتصادی بزرگ در زیرمجموعه شستا فعالیت خود را آغاز کند.

میرزایی گفت: چهار صندوق بازنشستگی که زیر نظر وزارت رفاه فعالیت می‌کنند دارای سهام شرکت‌های بزرگی مانند سنگ آهن مرکزی، ذوب آهن، مبارکه، زغال‌سنگ طبس، فولاد خراسان و... هستند که در صورت تشکیل این مگاهلدینگ صندوق‌ها از بنگاهداری مستقیم در حوزه فولاد خارج شده و صرفاً دریافت‌کننده سود سهام خواهند بود.

او گفت: این مگاهلدینگ می‌تواند نقش بزرگی رشد و توسعه صنعت فولاد کشور داشته باشد و سیاستگذاری های این صنعت را به نفع اقتصاد ایران طراحی کند.




مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین