به گزارش فولادنامه به نقل از «چیلان »، فولادسازان روسی این روزها نفوذ به بازارهای جایگزین برای جبران بازارهای از دست رفته در اثر تحریمهای اروپا را دنبال میکنند. در همین راستا سِوِراستال از فتح بازارهای جدید و نوآوری در تولید برای فتوحات بیشتر بازارهای صادراتی در شرایط تحریم خبر میدهد.
تغییر مسیر صادرات سِوِراستال از اروپا به سی آی اس
سِوِراستال، فولادساز روسی از تصمیم خود برای عرضه دو برابری فولاد به کشورهای آسیای میانه و قفقاز (سیآیاس) در سال جاری نسبت به سال گذشته و رساندن آن به یک میلیون تن خبر داده است. سوراستال این پروژه را یکی از اصلیترین پروژه های زیرساختی معرفی کرده که بنا دارد در کشورهای سی آی اس پیاده کند.
ویکتور نیکفورو مدیر صادرات سوراستال گفت: ما آمادگی عرضه انواع محصولات نوردی و غیره را به اضافه مشاوره فنی و مهندسی پیشرفته به مشتریان خود در این منطقه داریم.
سهم سوراستال از بازار سیآیاس در سالهای اخیر از چهار درصد به هفت درصد توسعه پیدا کرده است.
بازار صادراتی جدید به علاوه نوآوری در تولید
با وقوع جنگ روسیه و اوکراین سوراستال از جمله نخستین واحدهای صنعتی بود که اتحادیه اروپا آنها را تحریم کرد. این تحریم ها در حالی وضع شد که پیش از جنگ، اروپا یکی از اصلی ترین مقاصد صادراتی سوراستال بود. در نتیجه، اعمال تحریم ها این فولادساز را به یافتن بازارهای جایگزین واداشته است.
سوراستال برای توسعه بازارهای خود با هدف غلبه بر تحریمها علاوه بر کشف بازارهای جدید به نوآوری در تولید نیز روی آورده و اخیرا از تولید نوعی مفتول سیمی خبر داده است. این مفتول در صنعت هسته ای به کار می رود و در کارخانه متالوژی چِرِپووِتز، بزرگترین کارخانه زیرمجموعه سوراستال تولید میشود. تولیدات جدید سبب می شود سوراستال در پروژههای فراملی بیشتر و در مقیاس کلانتر حضور داشته باشد.
شرکت سوراستال-مِتیز که ادغام محصولات فلزی سوراستال را انجام میدهد، مصرف کننده این مفتول است. متیز اطمینان داده این محصول به طور کامل با کیفیت سطح فلز و خواص مکانیکی آن مطابقت دارد.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست