رئیس ایمیدرو بر ضرورت اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکیدکرد:

وجیه‌الله جعفری مطرح کرد: در صنعت فولاد به دلیل کمبود انرژی، تولید سالانه از حدود سی میلیون تن فراتر نمی‌رود، انتظار ما این است که وزارتخانه های مربوط تضمین دهند که مطارف کاهش یافته(گاز و برق) را در اختیار این صنعت قرار دهند و برق و گاز این واحدها را قطع نکنند.
فرمول ایمیدرو برای تامین برق فولاد

به گزارش فولادنامه، وجیه ا... جعفری در نشست اعضای کارگروه بهینه سازی انرژی و محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان این مطلب گفت: صنعت فولاد به عنوان یک صنعت استراتژیک با وجود اختصاص حداکثر 10 درصد انرژی مصرفی کشور به خود، اما در فصل تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز و متعاقب آن، افت تولید مواجه است.

او ادامه داد: در حال حاضر، صنعت فولاد ظرفیت تولید سالانه بیش از 40 میلیون تن را دارد و برنامه های توسعه ای برای 55 میلیون تن فولاد تا 1404 تکمیل می شود اما به دلیل کمبود انرژی، تولید سالانه از حدود 30 میلیون تن فراتر نمی رود.
جعفری افزود: این در حالی است که صنعت فولاد از تولید، اشتغال و صادرات مناسبی برخوردار است و در شرایط تحریم، درآمد ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه داشته است.


رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام آمادگی بر اینکه این سازمان تمایل دارد با نمایندگان وزارت نیرو و نفت برای اجرای طرح های کاهش مصرف برق خانگی و صنعتی (استفاده از فناوری های جدید) به توافق برسد، گفت: پیشنهاد ما این است که تا قبل از فصل سرما، یک برنامه عملیاتی را در این زمینه شروع کنیم و به سرانجام برسانیم.


وی افزود: انتظار ما این است که وزارتخانه های مربوطه تضمین دهند که مصارف کاهش یافته (گاز و برق) را در اختیار این صنعت قرار دهند و برق و گاز این واحدها را قطع نکند. چرا که این امر، علاوه بر افت تولید و کاهش صادرات و ارزآوری، سبب خسارت های قابل توجه به کوره ها می شود.


جعفری با بیان اینکه ایمیدرو با مشارکت شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، برنامه احداث 11 هزار مگاوات نیروگاه برق را از مهر 1400اجرایی کرده است، تصریح کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده، 24 نیروگاه با سرمایه گذاری حدود 7 میلیارد دلار طی 3 سال احداث می شود.


او ادامه داد: نخستین نیروگاه 380 مگاواتی با 130 میلیون سرمایه گذاری تابستان امسال وارد مدار تولید می شود.



منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین