بهادر احرامیان در گفت‌وگو با فولادنامه مطرح کرد:

نایب رئیس انجمن فولاد ایران با انتقاد از طرح مجلس درباره سیاست‌های تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام عرضه در بورس کالا عنوان کرد: در بلند‌مدت، چنین طرح‌هایی باعث آن می‌شوند که از سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کاسته شود و این برای توسعه مشکل‌ آفرین است. به نوعی پیامد این وضعیت کاهش تولید و رقابت در میان تولید کنندگان است که در آخر نیز دود آن به چشم مصرف‌کنندگان می‌رود.
طرح‌های غیرکارشناسی دست‌انداز تولید فولاد است

به گزارش فولادنامه، بهادر احرامیان در واکنش به طرح سیاست‌های تنظیم بازار از طرف مجلس گفت: در نامه انجمن فولاد به رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، ایرادات مختلفی به این طرح گرفته شده بود. یکی از آنها، عدم حضور نماینده انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در کارگروه تدوین این طرح است. یک زمانی صحبت از این بود که همه چیز به بورس برده شود تا به شفاف شدن قیمت‌ها کمک شود اما الان درباره خروج از بورس حرف می‌زنیم. شاید بتوان گفت این نوع کارها به نوعی تداعی کننده همان قیمت‌های دستوری است.

او در ادامه افزود: توجه به نظرات انجمن فولاد در دوره‌های مختلف متغیر بوده است. در بعضی از اوقات ما شاهد توجه به نظرات انجمن بوده‌ایم و در برخی از اوقات خیر. البته کفه بی‌توجهی در سالیان گذشته سنگین‌تر بوده است. نمی‌توان درباره آینده نیز پیش بینی کرد و گسترش همکاری یا قطع آن صحبت کرد. دولت درگیر مسائل مختلفی است و شاید این دلیلی باشد بر اینکه هنوز ما سیاستگذاری دقیق و درستی را از طرف آن مشاهده نمی‌کنیم.

احرامیان افزود: در بلند مدت، چنین طرح‌هایی باعث آن می‌شوند که از سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کاسته شود و این برای توسعه مشکل‌ آفرین است. به نوعی پیامد این وضعیت کاهش تولید و رقابت در میان تولید کنندگان است که در آخر نیز دود آن به چشم مصرف‌کنندگان می‌رود.

او درباره وضعیت فعلی صنعت فولاد نیز گفت: ما در این صنعت در حال حاضر به دو مشکل عمده رو‌به‌رو هستیم. متاسفانه امسال نیز به مانند سال گذشته، مشکل کمبود برق در کشور وجود دارد و بخش بزرگی از بار خاموشی‌ها بر روی دوش این صنعت قرار می‌گیرد. در کنار، در سطح جهانی ما با قیمت شکنی گسترده کشور روسیه مواجه هستیم که فضا را برای رقابت محدود می‌کند و به صادرات ما ضربه می‌زند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین