یک تولیدکننده فولاد بخش خصوصی انتقاد کرد

مدیر عامل شرکت مجتمع الوند فولاد آریا بیان کرد: بخش خصوصی با توجه به وضعیت فعلی صنعت فولاد، توان کار ندارد زیرا دولت بخش خصوصی را نسبت به فعالیت اقتصادی ناامید کرده است. 
نمرهِ صفرِ صمت در مدیریت انرژی
حسینعلی ضمیری در گفت و گو با فولادنامه عنوان کرد: سال گذشته کمبود برق برای صنعت ما بسیار مشکل ساز بود زیرا فقط صنعت فولاد و سیمان مشمول قطعی برق می‌شدند. امسال قرار است این رویه تغییر کند و صنایع دیگر هم ذیل این طرح قرار گیرند. این مسئله شاید بتواند بار کمبود برق را کمی از روی دوش ما بردارد. البته این تمام مشکل نیست. متاسفانه در زمینه سیاستگذاری به زنجیره فولاد غیرکارشناسی نگاه می‌شود که اشتباه است.
ضمیری افزود: نباید تصمیم های یکسانی برای کارخانه‌های کوچک خصوصی با مجتمع های عظیمی مثل فولاد مبارکه گرفته شود، چراکه اصلا از نظر مصرف باهم قابل مقایسه نیستند. 
او افزود: درباره مدیریت اینگونه بحران ها در سطح ملی دولت باید مدیریت مناسبی در این بخش داشته باشد. ما الان در کشور برای تامین برق صنایع مشکل داریم اما صحبت از صادرات برق به پاکستان است. این یعنی نارسایی و مشکل در مدیریت. روند تصمیم گیری در وزارت صمت باید تغییر کند. در حال حاضر شاهد این هستیم که وزارت صمت درباره چالش‌ انرژی هیچ دخالتی نکرده است. این وزارتخانه که باید متولی صنعت کشور باشد، هیچ گونه کمکی در این خصوص نکرده است و این حاصل مدیریت ضعیف است. متاسفانه در کشور، ما هم باید با تحریم ها دست و پنجه نرم کنیم و هم با سیاستگذاری های غیرکارشناسی. 
او یکی دیگر از مشکلات صنعت فولاد را قیمت گذاری های دستوری بیان کرد و گفت: قیمت‌گذاری دستوری با پویایی بازار در تقابل است و باعث ایجاد رکود می شود. رکودی که حاصل آن تضعیف صنایع بخصوص در بخش خصوصی است. ما باید قبول کنیم این سیاست اشتباه است و رویه را تغییر دهیم. بخش خصوصی با توجه به وضعیت فعلی  صنعت فولاد، توان کار ندارد. احساس من این است که مسئولان به دنبال تعطیلی کار بخش خصوصی هستند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین