به گزارش فولادنامه؛ دولت بریتانیا قصد دارد از اول ژوئیه محدودیتهای جدیدی برای واردات فولاد اجرا کند که شامل کاهش ۶۰ درصدی سهمیههای بدون تعرفه و افزایش تعرفه واردات مازاد بر سهمیه از ۲۵ به ۵۰ درصد است. هدف این سیاست، حمایت از صنعت فولاد داخلی در برابر واردات ارزانقیمت است.
با این حال، انجمنهای صنعتی و تولیدکنندگان بریتانیایی هشدار دادهاند که این مقررات هزینه تولید را بهشدت افزایش میدهد، زیرا بسیاری از گریدهای فولاد مورد نیاز صنایع در داخل کشور تولید نمیشود. به گفته اتاق بازرگانی بریتانیا، پس از تکمیل سهمیهها، شرکتها با هزینههای اضافی چند میلیون پوندی روبهرو خواهند شد.
این تصمیم همچنین بر روابط تجاری بریتانیا با شرکایی مانند هند اثر گذاشته و دهلینو تهدید کرده است در صورت اعمال محدودیت بر صادرات فولاد، برخی مفاد توافق تجارت آزاد دو کشور را بازنگری خواهد کرد. دولت بریتانیا اعلام کرده در حال بررسی دیدگاه فعالان اقتصادی برای ایجاد تعادل میان حمایت از تولید داخلی و حفظ زنجیره تأمین صنایع است، در حالی که انجمن فولاد بریتانیا همچنان از حفظ تدابیر حمایتی در برابر واردات ارزان، بهویژه از چین، دفاع میکند.
منبع: ایفنا به نقل از GMK Center
مطالب مرتبط


