
به گزارش فولادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری، مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بـا حضـور صددرصـدی سهام داران، ازجمله نماینـدگان سهام داران گروه فولاد مبارکه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و شرکت ملی فولاد ایران برگزار و صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسـفندماه ۱۴۰۴ به تصویب رسید.
طهمورث جوان بخت، مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری، در ایـن مجمع، با ارائه گزارشی از عملکرد و دسـتاوردهای تولیدی شـرکت در سـال گذشـته اظهار کرد: فولاد سفیددشت در سال ۱۴۰۴ موفق به تولید ۸۴۰ هزار تن آهن اسفنجی شـد کـه نسـبت بـه سـال قبل حـدود ۲۰ درصد رشـد داشته اسـت. این دسـتاورد در شـرایطی محقق شـد که شرکت با محدودیت های انرژی نیز مواجه بـود.
وی افـزود: یکی از مهمترین رویدادهای سال گذشته، انتقال طـرح فولادسازی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بـه شـرکت فولاد سفیددشـت بـود که پس از این انتقال، برای نخسـتین بـار بیـش از ۲۲۱ هزار تـن فولاد در واحد فولادسازی شـرکت تولید شـد.
مدیرعامـل فـولاد سفیددشت درباره وضعیت تولیـد در سال جاری نیز گفـت: با وجود اینکه در فروردین مـاه سال ۱۴۰۵ شرکت مـورد هجـوم دشـمن قرار گرفت و خطوط تولید آهن سازی و فولادسازی به طـور موقت از مدار خارج شـد، اما با تـلاش و همت کارکنان، تولید دوباره از سر گرفته شد و پیش بینی می شود واحد آهن اسفنجی تا پایان تیرماه به مدار تولید بازگردد.
مدیر مالی و حسابداری شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری مطر ح کرد: تصویب صورت های مالی؛ بیانگر عملکرد مطلوب شرکت در حوزه های مالی و عملیاتی
در ادامه، مصطفی فلاحی، مدیر مالی و حسابداری شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال وبختیاری، با اشاره به نتایج مجامع برگزارشده شرکت اظهارکرد: تصویب صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۴ در مجمع عمومی عادی سالیانه بیانگر عملکرد مطلوب شرکت در حوزه های مالی و عملیاتی است.
وی همچنین به مصوبات مجمع عمومی فوق العاده اشاره کرد و افزود: سهام داران با افزایش سرمایه بیش از ۹۰ درصدی شرکت از محل سودانباشته موافقت کردند. این افزایش سرمایه به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده و مراحل قانونی آن در حال انجام است و پیش بینی می شود حداکثر ظرف یک ماه آینده به ثبت برسد.
فلاحـی تصریح کـرد: اجـرای ایـن افزایش سـرمایه، ضمـن تقویـت سـاختار مالـی شـرکت، زمینـه لازم بـرای تـداوم برنامه هـای توسـعه ای و افزایـش ظرفیت های تولیدی فولاد سفیددشـت را فراهم خواهـد کـرد.
مدیر امور مجامع گروه فولاد مبارکه: ظرفیت مناسب فولاد سفیددشت برای تداوم مسیر رشد و توسعه در سالهای آینده
در ادامه، مرتضی شبانی، مدیر امور مجامع گروه فولاد مبارکه، ضمن ابراز رضایت از عملکرد مجموعه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این مجموعه تولیدی نخستین شرکت از میان هفت طرح استانی فولادی است که توانست واحد فولادسازی خود را به بهره برداری برساند.
وی با اشاره به عملکرد تولیدی فولاد سفیددشت در سال ۱۴۰۴ افزود: این شرکت موفق شد بیش از ۲۲۰ هزار تن اسلب تولید کند که دستاوردی ارزشمند برای این مجموعه به شمار می رود.
شبانی تولید محصول با کیفیت در حوزه اسلب و آهن اسفنجی را ازجمله موفقیت های فولاد سفیددشت عنوان کرد و گفت: عملکرد این شرکت نشان دهنده ظرفیت مناسب آن برای تداوم مسیر رشد و توسعه در سال های آینده است.
در پایان، حمیدرضا مولوی، مدیر امور مجامع شرکت ملی فولاد ایران و نماینده سهامدار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اظهار کرد: فولاد سفیددشت با بهرهمندی از مدیران کارآمد، نیروی انسانی دلسوز و نیز انضباط مالی مناسب توانست در سال ۱۴۰۴ آمار تولید و گزارش مطلوبی ارائه کند.
وی افزود: به نظر من این شرکت با تداوم روند کنونی و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، قادر است در آینده نیز رویدادها و دستاوردهای بهتری را رقم بزند.
در پایان، صورتهای مالی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۴ با رأی کامل و اتفاق آرای سهامداران حاضر در مجمع عمومی عادی سالیانه مورد تأیید و تصویب قرار گرفت که بیانگر رضایت سهامداران از عملکرد مالی و عملیاتی این شرکت در سال گذشته است.
مطالب مرتبط
