سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات کارخانه‌های سیمان در کشور نوسانات قیمت این محصول است که باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایط را به ثبات برسانیم و در گام بعدی در پی صادرات و یافتن بازارهای جدید برای این تولیدات باشیم.
لزوم کنترل نوسانات قیمت سیمان

به گزارش فولادنامه، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات کارخانه‌های سیمان در کشور نوسانات قیمت این محصول است که باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایط را به ثبات برسانیم و در گام بعدی در پی صادرات و یافتن بازارهای جدید برای این تولیدات باشیم.

محمدهادی زاهدی وفا روز جمعه همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی زرندیه و ساوه، گفت: کارخانه سیمان زرندیه نخستین واحدی بود که به آن سرکشی کردیم و این مجموعه در زمره کارخانه هایی با فناوری خوب است که تقریبا نزدیک به ظرفیت اسمی خود، سیمان خاکستری و سیمان سفید را تولید می کند.

 او افزود: طرح هایی در دست اقدام است تا بتوان به ظرفیت اسمی به طور کامل دست پیدا کرد و بتوان انواع جدیدی از سیمان را تولید کرد، همچنین با توجه به دسترسی کارخانه به معادن خوب بتوان هزینه‌های تمام شده کارخانه را کاهش داد و بازار صادراتی متنوعی را برای سیمان داشت.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت بازار یکی از مشکلات کارخانه سیمان است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی نوسانات بازار، بتوان قیمت را تنظیم کرد تا ضمن تقویت تولید، شرایط را برای صادرات این محصول هم فراهم کنیم.

زاهدی وفا همچنین با اشاره به بازدیدی که از یک واحد داروسازی دانش بنیان داشت، گفت: انتظار می رود در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین محصولات جدیدی را به بازار معرفی کنیم و تولید مونومر که جزو محصولات اولیه دارویی و یک داروی استراتژیک برای کشور محسوب می شود را افزایش داد و از نظر ماده اولیه نیز به خودکفایی برسیم و واردات ماده اولیه را کاهش دهیم.

 او ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی کشور بوده بنابراین یک شبکه خوبی از کارخانجات در این استان وجود دارند، برخی صنایع استان استراتژیک بوده و حلقه ها و شبکه های صنعت را تکمیل می‌کند و همیشه مورد توجه بخش صنعت کشور نیز بوده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز از چهار کارخانه در زرندیه و ساوه و همچنین پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه بازدید کرد.



منبع: ایراسین

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین