در ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران رخ داد:

تفاهم‌نامه فروش ۳۰ هزار تن ریل ذوب‌آهن اصفهان بین سید اردشیر افضلی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و عباس خطیبی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در دومین روز از ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در برج میلاد تهران به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه فروش ۳۰ هزار تن ریل بین ذوب‌آهن اصفهان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

به گزارش فولادنامه، این تفاهم‌نامه جهت فروش ۳۰ هزار تن ریل ۶۰E۱ با گرید R۲۶۰ به ارزش ۲۲ میلیون یورو ، برای سه محور ریلی (میانه- اردبیل، چابهار- زاهدان و مبارکه- شهرکرد) امضا رسید.

سید اردشیر افضلی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در آیین امضای این تفاهم نامه به خبرنگار ما گفت : تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان، ثمره تلاش و کوشش همکاران عزیزم در بخش‌های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی و به ویژه مدیریت‌های فولادسازی و نورد است که در این فرصت به همه ذوب‌آهنی‌های عزیز، خسته نباشید می‌گویم.

وی افزود : انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهورآمریکا با اواسط اجرایی شدن پروژه ریل در ذوب‌آهن اصفهان همراه شد و لذا تیم آلمانی کوتنر به اجبار، کشور ایران را ترک کرد و فعالیت‌های باقی مانده پروژه و همچنین تست‌های سرد و گرم توسط تیم فنی ذوب آهن تکمیل و به سرانجام رسید.

افضلی با اشاره به کیفیت تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان بر اساس استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ و GOST روسیه افزود : با وجود چالش‌های تامین انرژی و مواد اولیه که همه صنایع کشور با آن مواجه هستند تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن ریل در ذوب آهن اصفهان تولید و به راه‌آهن سراسری، متروی کلان شهرها و بخش خصوصی تحویل داده شده که افزایش این میزان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه صادرات محصول ریل نیز در برنامه قرار دارد،تصریح کرد : تولید این محصول high-tech طی سالیان گذشته در کشور آرزویی بیش نبود و برای واردات ریل ارز قابل توجهی از کشور خارج می شد اما سال هاست که ریل ملی در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و پس تامین نیاز داخل در سبد صادراتی محصولات این مجتمع عظیم صنعتی نیز قرار می گیرد.

سید ارشیر افضلی خاطرنشان کرد : هم اکنون توسعه خطوط راه‌آهن کشور با محوریت سبد ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا، شامل انواع ریل (۶۰E۱ مناسب قطارهای پر سرعت بین شهری و متروهای شهری با بار محوری سنگین، (ریل ۵۴E۱ مناسب برای متروهای شهری با بار محوری متوسط،( ریل ۵۴E۱ با گرید فولاد R۳۲۰CR از نوع سخت و ضد سایش)، (ریل ۴۹E۱ مناسب مترو)، (ریل ۴۶E۲ مناسب خطوط فرعی) ، ( ریل ۶۰E۱A۱ زبانه سوزن) و ( ریل R۱۸ ویژه معدن ) در حال انجام است.

وی بیان کرد : مترو کلان شهرهای مشهد، اصفهان و تهران و همچنین راه‌آهن چابهار- زاهدان، همدان – سنندج و رشت – انزلی از جمله محورهای ریلی هستند که با ریل تولید ذوب آهن، تجهیز شدند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، در خصوص تامین پایدار مواد اولیه این شرکت نیز گفت: پیگیری‌هایی برای بهره‌برداری از معادن جدید در اطراف مشهد و آقاعلی عباس در حال انجام است تا نیاز شرکت به مواد اولیه به ‌طور کامل از منابع داخلی تأمین شود.

با امضای این تفاهم‌نامه خاطره جاودانه بزرگترین بومی‌سازی تاریخ ایران یک بار دیگر در اذهان زنده شد، آری " ریل ملی از مرحله تولید فولاد تا نورد محصول،گل سر سبد بومی‌سازی در تاریخ ایران" گرچه این دستاورد افتخار آفرین در محورهای مختلف راه‌آهن سراسری و متروی کلان شهرها به عنوان نماد بومی‌سازی ایران زمین، روزانه در برابر دیدگان هموطنان عزیزمان قرار دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین