مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:کارخانه ذوب آهن قروه با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی در چهار فاز احیا می شود.
احیای کارخانه ذوب آهن قروه با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد ریالی

به گزارش فولادنامه به نقل از ایرنا، بختیار خلیقی روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی و رفع مشکلات واحد تولید فرومنگنز و سیلیکو منگنز شهرستان قروه، اظهار کرد: ظرفیت تولید سالانه واحد تولیدی فرومنگنز ۱۲۰ هزار تن و فروسیلیکو منگنز نیز ۳۳ هزار تن بوده که در حال راه اندازی است.

وی افزود: احیا و راه اندازی سایت قدیم ذوب آهن در قروه توسط سرمایه گذار در چهار فاز فرو آلیاژ، فرو سیل، سلیکیو منگنز و فرومنگنز در حال بهره برداری است که می تواند بستر اشتغالزایی را برای ۲ هزار نفر فراهم کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: سایت ذوب آهن قروه در مساحت ۱۰۰ هکتار ۱۰ سال است که راکد است و با ورود استاندار و اهتمام مسئولان به احیای واحدهای راکد، انتظار می رود با جذب سرمایه گذار جدید (شرکت برسم لعل)، شاهد احیای این واحد تولیدی باشیم.

خلیقی یادآور شد: فاز اول این کارخانه که واحد تولیدی فرومنگنز است با همکاری دستگاه های مربوطه ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد و با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد راه اندازی سه فاز دیگر کارخانه ذوب آهن قروه هستیم.

وی با تاکید بر این مطلب که فرآوری مواد معدنی باید در استان صورت گیرد، ادامه داد: حمایت همه جانبه صمت کردستان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی، در راستای توسعه و اشتغالزایی یکی از اولویت های کاری سال ۱۴۰۲ است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین